Thursday, July 10, 2008

διαθεματικές εργασίες ... | Science in School


Πεποίθηση μου πάντοτε ήταν ότι η μάθηση πρέπει και απαιτείται

να προσφέρει ευχαρίστηση και ικανοποίηση από αυτούς που την λαμβάνουν ...

Στο παρακάτω link έχει πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες για χρήση στο εκπαιδευτικό

περιβάλλον της τάξης ... κάποιες μεταφρασμένες στα ελληνικά αλλά και περισσότερες

στα Αγγλικά ... το μόνο μειονέκτημα τους ; 

Απαιτούν αρκετή δουλειά εκ μέρους του εκπαιδευτή ...

Δημήτρης Κιζιρίδης

 

Εάν θέλετε στείλτε αυτό το mail σε εκπαιδευτικούς που γνωρίζετε ...

 

Το άρθρο παρουσιάζει μια εξαιρετική ιδέα, η οποία απαιτεί πολύ χρόνο για το σχεδιασμό και το συντονισμό της. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι οι μαθητές θα θεωρήσουν αυτές τις δραστηριότητες πολύ πιο ενδιαφέρουσες από τις παραδοσιακές εκπαιδευτικές μεθόδους. Νομίζω ότι η καθοδήγηση των μαθητών μέσα από αστυνομικά μυστήρια όπως αυτά που αναφέρονται στο άρθρο τους κινητοποιεί σε μεγάλο βαθμό και είναι μια πολύτιμη πηγή για καθηγητές που αναζητούν διαφορετικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις.
Sølve Tegner Stenmark, Norway

http://www.scienceinschool.org/2006/issue3/detective/greek

 

Tο άρθρο παρέχει μία νέα διαθεματική εργασία που συνδέει τη χημεία με την ιστορία (με πιθανές σχέσεις με την τέχνη, την εγκληματολογία και την βιολογία). Η ιδέα της παρασκευής ποιοτικού μελανιού είναι ενδιαφέρουσα και στηρίζεται σε σχετικά απλή χημεία.

Μια τέτοια εργασία μπορεί να αποτελέσει τη βάση μιας έρευνας, συμπεριλαμβάνοντας για παράδειγμα, σύγκριση μεταξύ σύγχρονου και/ ή παραδοσιακού μελανιού. Η προσπάθεια για αποφυγή της οξείδωσης του μελανιού μπορεί να επεκτείνει την έρευνα. Τελικά, είναι ένα ενδιαφέρον άρθρο με μερικές χρήσιμες ιδέες για την εξερεύνηση της προχωρημένης χημείας.
Mark Robertson, Ηνωμένο Βασίλειο

 
 
 
 

Tο άρθρο περιγράφει ένα πολύ ενδιαφέρον πείραμα ενεργούς συμμετοχής που μπορεί εύκολα να αναπαραχθεί στην τάξη ή στο σπίτι. Το φασματοσκόπιο κατασκευάζεται από κοινά υλικά και χρησιμοποιείται για να δείξει τη χρωματική σύσταση του λευκού φωτός και για να συγκριθούν τα φάσματα πολλών πηγών φωτός. Ιδιαίτερου ενδιαφέροντος είναι το ιστορικό υπόβαθρο της ανακάλυψης του φωτεινού φάσματος του Ήλιου και ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιήθηκε για την ταυτοποίηση της σύστασης των αερίων του.

Tο άρθρο συνδέει τη φυσική και τη χημεία και θα μπορούσε να είναι ενδιαφέρον τόσο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όσο και για φοιτητές πανεπιστήμιου.
Gaetano Bugeja, Malta

 
 

Οι μαθητές μπορεί να εκπλαγούν ευχάριστα, όταν ανακαλύψουν ότι τα χημικά δεν είναι υπεύθυνα μόνο για ενδεχόμενα επικίνδυνα ή/ και δυσάρεστα αποτελέσματα, αλλά επίσης δίνουν ευχάριστες μυρωδιές και γεύσεις. Οι δραστηριότητες που παρουσιάζει στο παρόν κείμενο η Angelika Börsch-Haubold, μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να δείξουν ότι το βασίλειο της οσμής βρίσκεται στη χημεία και ότι οι μύτες μας είναι άριστα αισθητήρια όργανα, ικανά να διακρίνουν ανεπαίσθητες διαφορές στη χημική δομή.

Το άρθρο είναι εφαρμογή της οργανικής χημείας γενικά, με συγκεκριμένη αναφορά στην τεχνολογία τροφίμων. Θα μπορούσε να συνδεθεί σε μία συζήτηση για τα πρόσθετα στα τρόφιμα ή για τη γενετική τροποποίηση των τροφών. Θα μπορούσε, επίσης, να αποτελέσει χρήσιμο θεωρητικό υπόβαθρο για εκπαιδευτικά μαθήματα πάνω στις αισθήσεις.
Matthew Fletcher, Ηνωμένο Βασίλειο

http://www.scienceinschool.org/2007/issue6/scents/greek

 

Η πρόοδος στη βιοτεχνολογία κατά τη διάρκεια των τελευταίων 40 ετών έχει αντίκτυπο σε τομείς όπως η γεωργία, η επιστήμη τροφίμων και η ιατρική. Η χρήση του κεντρικού δόγματος της μοριακής βιολογίας σε χρήσιμες εφαρμογές, ειδικά στην έρευνα των ασθενειών και νέων θεραπειών, απαιτεί μια πιο λεπτομερή κατανόηση των λειτουργιών των μορίων της ζωής.

Αυτή η σειρά θα εισάγει τις προόδους και τις νέες θεωρίες που μπορεί να είναι πάρα πολύ πρόσφατες για να εμφανιστούν στα εγχειρίδια. Θα επεξηγήσει επίσης τη διεθνή και καθολική ανάγκη για την γνώση της λειτουργίας των μορίων της ζωής.

Αυτό το άρθρο παρέχει άριστο γνωστικό υπόβαθρο και τα μέρη του θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να αυξήσουν και να εξετάσουν την κατανόηση του κεντρικού δόγματος από τους μαθητές, των ιδιοτήτων του RNA ή της πρωτεϊνοσύνθεσης. Ειδικότερα, το άρθρο θα ήταν κατάλληλο για την αναγνώριση των χρήσεων της βιοτεχνολογίας, της σημασίας της τρέχουσας έρευνας και της επιστημονικής προσπάθειας.
Marie Walsh, Δημοκρατία της Ιρλανδίας

http://www.scienceinschool.org/2007/issue6/rna/greek

 

 

Η Σύντηξη στο Διάστημα: Από πού προέρχονται τα κοσμήματά σας

http://www.scienceinschool.org/2007/issue5/fusion/greek

 

 

Αυτό το άρθρο παρουσιάζει μια θαυμάσια δραστηριότητα αστρονομίας ενεργούς συμμετοχής, καλά γνωστή στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία κερδίζει δημοτικότητα σε όλο τον κόσμο. Τα Τηλεσκόπια Faulkes επιτρέπουν σε καθηγητές και τους μαθητές τους να χειριστούν ένα τηλεσκόπιο απευθείας από το σχολείο τους, παίρνοντας τις δικές τους αστρονομικές εικόνες και δίνοντας στους μαθητές μια ιδέα πώς είναι η σύγχρονη έρευνα στην αστρονομία και τη φυσική.

Πέρα από τη χρήση τους από καθηγητές φυσικής και αστρονομίας, τα Τηλεσκόπια Faulkes υποστηρίζουν επίσης διαθεματικά προγράμματα καλύπτοντας όχι μόνο φυσική και αστρονομία αλλά επίσης πληροφορική, επεξεργασία εικόνας και ξένες γλώσσες.

Μια διεθνής συνεργασία μεταξύ σχολείων, για την έρευνα ενός θέματος στην αστρονομία ή την αστροφυσική, θα ήταν η ιδανική απόρροια αυτού του άρθρου, στην οποία θα συμμετείχα με χαρά.
Marco Nicolini, Italy

http://www.scienceinschool.org/2007/issue4/faulkestelescope/greek

 

 

Το άρθρο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα μαθήματα χημείας, βιολογίας ή φυσικής σε παιδιά 11-17 ετών. Συγκεκριμένα μπορεί να αναφερθεί στα πλαίσια αναφορών στην κρυσταλλογραφίας, στα κρυσταλλικών πλεγμάτων ή στο ρόλο του pH στη συσπείρωση των πρωτεϊνών.
Eric Demoncheaux, Ηνωμένο Βασίλειο

http://www.scienceinschool.org/2007/issue4/spidersilk/greek

0 comments: